Vyhledej
Florbal > Doprava

Výtahy, podchody, nové osvětlení a ostrůvky - modernizace žst. v Jaroměři začne na jaře

Redakce / 17.01.2018, Jaroměř - Jaroměřsko
Dne 4. ledna 2018 vydal drážní úřad stavební povolení na modernizaci železniční stanice Jaroměř, která má proběhnout v tomto roce. Přinášíme jednoduchý popis toho, co se bude v Jaroměři na železnici tento rok dít a jaká dopravní omezení můžeme v souvislosti s tím očekávat.

Rekonstrukce výpravní budovy až v roce 2021

Jak sdělil portálu Jaroměřsko.cz již dřívě zástupce SŽDC, v plánu je kromě letošní modenizace železniční stanice také rekonstrukce výpravní budovy v Jaroměři, ovšem až v roce 2021. Celkové odhadované náklady jsou v tomto případě 75 mil. korun.

Modernizace železniční stanice v Jaroměři

Modernizace žst. v Jaroměři je více než destinásobně finančně náročnější než plánovaná rekonstrukce výpravní budovy. Předpokládané celkové investiční náklady jsou 904 768 000 Kč.
Dle Marka Illiaše ze SŽDC se jedná o komplexní přestavbu – rekonstrukci železniční stanice za účelem zvýšení rychlosti průjezdu vlaků, zlepšení komfortu cestujících při nastupování, vystupování a při přístupu k vlakům.
Dalším aspektem přestavby je i zvýšení bezpečnosti železniční dopravy instalací nového zabezpečovacího zařízení, které v budoucnosti umožní dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty. 

Podchod a výtahy

V rámci stavby "Rekonstrukce žst. Jaroměř" bude na základě provedeného geotechnického průzkumu navržena rekonstrukce železničního spodku a svršku včetně odvodnění. Budou vybudována nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem podchodem od výpravní budovy.
Bezbariérový přístup pro cestující z výpravní budovy na nástupiště bude zajištěn výtahy.
V souvislosti s novou konfigurací kolejiště bude provedena rekonstrukce železničního propustku, trakčního vedení a sdělovacího zařízení.
Bude instalováno nové osvětlení stanice a prostoru nástupišť. Vybudována bude nová trafostanice a rozvody silnoproudu. 

V důsledku instalace nových zařízení a zřízení výstupu z podchodu v prostoru zpevněné plochy před výpravní budovou, budou provedeny nezbytně nutné stavební úpravy ve výpravní budově a přístřešku u budovy směrem ke kolejišti. V prostoru vedle výpravní budovy bude vybudován nový objekt trafostanice a budou sneseny zbytné pozemní objekty stavědla č. 1 a č. 2. 

Plánované výluky

  • 27. - 29. 3. 2018 v úseku Smiřice – Jaroměř od 8:40 do 15:20 
  • 4. – 6. 4. 2018 v úseku Jaroměř – Skalice od 7:45 do 15:00 
  • 7. – 11. 4. 2018 v úseku Jaroměř - Dvůr Králové nad Labem 

Hlavní nepřetržitá výluka bude probíhat v termínu od 14. 7. – 10. 8. 2018 celkem 28 dnů, a to v úseku Smiřice – Jaroměř, Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem, Jaroměř – Česká Skalice. 

Tyto termíny platí za předpokladu, že všechny ostatní stavební práce proběhnou bez komplikací. České dráhy již nahlásily změny v jízdních řádech v těcho termínech - viz článek o novém jízdním řádu.  

Kateřina Sekyrková
Zdroj: SŽDC


Související články
Známe plán rekonstrukcí a revitalizací nádraží do roku 2022. Jaroměř je na seznamu také. V Hradci Králové se bude rekonstruovat, v Pardubicích modernizovat.
Z Pardubic do Jaroměře se přes HK jezdí už 160 let. V sobotu se bude slavit.
Vaše komentáře

Přečteno 3358x