Vyhledej
Florbal > Doprava > jízdní řády

Vlakové spojení z Liberce do Pardubic bude končit až v centru města

Redakce / 11.12.2024, Dvůr Králové nad Labem
V červnu letošního roku byla zprovozněna železniční zastávka Pardubice - centrum. Od 15. prosince sem bude zajíždět i rychlík dopravce ARRIVA na trase Liberec - Pardubice. Kvůli této úpravě dojde k výjezdu tohoto rychlíku z hlavního nádraží v Pardubicích v dvouhodinovém taktu vždy o 2 minuty později oproti stávajícímu jízdnímu řádu.


Nově do zastávky Pardubice - centrum, 1 km za hlavním pardubickým nádražím, zajížděly vlaky z Jaroměře a Hradce Králové. Od 15. prosince 2024 sem bude zajíždět i rychlík dopravce ARRIVA na trase Liberec – Turnov – Dvůr Králové nad Labem – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice. Dostupnost středu krajského města se výrazně zlepší i cestujícím ze vzdálenějších koutů kraje, přiblížení k pardubickému centru zhruba o kilometr potěší nejen pro turisty, ale také pracující a studenty. 

Odjezdy ze stanice Pardubice centrum jsou v 5:01 a od 7:03 každé dvě hodiny až do 21:03. Z pardubického hlavního nádraží vyjedou rychlíky na cestu do Liberce většinou o dvě minuty později, než bylo zvykem podle předchozího jízdního řádu. Rychlíky v opačném směru z Liberce jsou prodlouženy až do stanice Pardubice centrum.

Výstavba zastávky Pardubice - centrum začala v září 2023. Tvoří ji oboustranné nástupiště o délce 140 metrů a šířce necelých 9 metrů mezi novými kolejemi č. 10a a 12a. Po jejím otevření v letošním červnu sem byly prodlouženy osobní a spěšné vlaky od Hradce Králové a v pracovní dny i od Chrudimi, do té doby končící na pardubickém hlavním nádraží. Neslouží však čistě jen cestujícím, slouží také pro obrat souprav zajišťujících spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Příprava samotné stavby probíhala již během modernizace pardubického uzlu. Výstavba nové zastávky nezasahovala do již modernizované infrastruktury stanice. V rámci výstavby zastávky se do stávajícího podchodu, který propojuje Sladkovského a Rokycanovu ulici, napojil nový tubus, který byl původně zaslepen. Na něj se navázala zastřešená část šikmého chodníku. 

Stavba nové zastávky stála 53 877 156 Kč.

Kateřina Sekyrková

Zdroj: Arriva.cz

 

Související články
Půlnoční vlaky z Hradce Králové vyjedou směrem na Jaroměř i Týniště nad Orlicí (od 9. června 2024)
Modernizace vlakového nádraží v Hradci Králové může začít ještě letos, vrátí se i cyklověže
Novinka: zvýhodněné jízdné IREDO i pro seniory nad 65 let a osoby s invaliditou III. stupně
Vaše komentáře

Přečteno 716x